Blog

Suspendarea serviciilor de infrumusetare. Ce solutii avem!

Distantarea sociala este momentan, dar cu siguranta pe scurta durata de timp, noua noastra normalitate.

Determinarea tuturor de a incetini raspandirea infectarii cu COVID19 au dus la suspendarea activitatii in multe domenii, inclusiv in cea a serviciilor de infrumusetare.

Din pacate acest lucru, chiar daca in momentul de fata este in beneficul tuturor, atat al clientilor cat si al tehnicienilor, suspendarea activitatii profesionale in domeniul serviciilor de infrumusetare va avea un impact extraordinal asupra profesionistilor din industie, deoarece sunt un grup mare din industria serviciilor care ar putea ramane fara venituri pentru perioada prevazuta de restrictiile impuse de autoritati.

Grupul personalului din industria serviciilor de infrumusetarea o reprezinta in mod egal acei specialisti de ale caror servicii beneficiezi in mod direct dar si partea administrativa, specialistul in comunicare & marketing a salonului care asigura infrastructura, dotarile, produsele, specialistii, etc. salonului pentru ca serviciile pe care le soliciti sa iti fie livrate la nivel optim de calitate si comfort, pana la personalul de la receptie, intretinere sau ajutor tip ucenicie platita. Toti acesti oameni reprezinta in mod individual parte componenta  a intregului grup ce activeaza in domeniul serviciilor de infrumusetare.

Coronavirusul poate fi raspandit chiar si atunci cand purtatorii virusului sunt asimptomatici, motiv pentru care la nivel mondial s-au luat masuri de stopare raspandire, masuri de protectie si preventie speciale, unele extrem de restrictive si stricte. In cazul nerespectarii masurilor impuse sau recomandate, chiar si cele mai bune masuri ar putea fi inutile. Expertii sunt de acord ca evitarea oricarei calatorii si iesiri neesentiale si distantarea sociala sunt cruciale pentru a incetini raspandirea virusului.

Insa, din pacate pentru unii, situatia financiara de a nu avea niciun venit depaseste ideea de a contracta virusul. Prin urmare, chiar daca este vorba de un serviciu pe presupune prezenta numai a specialistului si a clientului, chiar daca este vorba de un cadru inchis de desfasurare a serviciului, situatie ce nu presupune un trafic mare de persoane, cum este spatiul de acasa, realizarea unui serviciu de infrumusetare in particular incalca restrictiile impuse de autoritati, fiind o situatie riscanta de a contacta virusul si de a-l transmite si raspandi la multe persoane, lucru ce se pedepseste penal. Nici acum si in niciun alt moment nu este cazul sa riscati cu sanatatea proprie sau a celor din jur, cu libertarea proprie sau situatia financiara prin aplicarea de amenzi sau alte pedepse de ordin financiar.

Din pacate, pe fondul general de inactivitate, incertitudine, teama, confuzie, capacitate limitata de a intelege anumite aspect ce tin de pandemia cu acest nou virus ucigas, poate niciunul dintre noi, indiferent de domeniul de activitate, nu am avut stabilit un plan B, un plan de urgenta.

Marea majoritate dintre noi depindem de venitul zilnic. Specialistii in frumusete spun “ Daca nu sunt in cabinet/ salon/ clinica/ etc. nu castig bani. Atat pentru mine cat si pentru colegii mei care sunt in spate, care sustin prin activitatea individuala industria serviciilor de infrumusetare ”.

Deci, cum se poate aborda perioada de inactivitate pe segmentul serviciilor de infrumusetare, ce pot face clientii pentru a ajuta acesti lucratori, care pana de curand, se dedicau total sa aibe grija de fiecare client in parte? Am solicitat profesionistilor din diverse ramuri din industrie sfatul lor pentru clientii fideli care sunt preocupati de saloanele lor si de partenerii lor in frumusete si starea de bine:

  1. Vouchere pentru servicii platite in avans

Plata in avans pentru serviciile din beauty poate fi extrem de utila acum, atat pentru salonul pe care il frecventezi dar chiar si pentru tine, ca si client. Este perioada in care gasesti sau poti solicita oferte de pret preferentiale clientilor fideli, pachete de servicii ce contin bonusuri in produse sau discounturi, ori gratuitati la alte servicii pe care nu le-ati accesat in salonul respectiv.

Voucherele, cardurile și pachetele reprezinta in esenta o plata imediata pentru o programare viitoare din momentul in care se reia activitatea in salon, beneficiarii putand avea chiar intaietate la programari. Variantele de achizitie servicii in avans pot avea valabilitate de 1/3/6/12 luni de la reluarea activitatii propriu-zise, functie de valoare si serviciul achizitionat.

Daca aveti deja un pachet de servicii achitat in avans, un serviciu pentru care s-a luat o pauza in schema de programari, nu solicitati rambursarea sumei nevalorificate. Cand lucrurile vor reveni la normalitate puteti relua tratamentul cu specialistul dvs.

  1. Produsele profesionale din salon utilizate si acasa

Produsele utilizate in salon sunt pentru uz profesional. Insa, pe durata inactivitatii salonului, clientilor li se poate facilita achizitia si utilizarea direct acasa a gamei de produse din salon.

Fiecare unitate de infrumusetare are de obicei, linii de produse pe care au permisiunea furnizorului sa le vanda direct clientilor. Produsele pot fi  trimise prin curier sau inmanate clientilor in afara intrarii in incinta salonului.

Achizitia se poate face chiar direct de pe magazinul online/ siteul furnizorului de produse, caz in care trebuie stabilit un parteneriat de colaborare intre salon si furnizor, pentru achizitia produselor din parte clientiilor salonului. De cele mai multe ori, reprezentantul salonului acorda un cod de client pentru a putea achizitiona produsele direct de la furnizor iar functie de valoare acestor comenzi furnizorul de produse  va acorda salonului un comision din vanzarile directe, comision ce poate fi valorificat si in achizitie produse in momentul in care se reia activitatea in salon.

 

  1. Consultari si suport online din partea profesionistilor din frumusete

In sustinerea utilizarii produselor profesionale din salon si de catre client acasa, specialistii trebuie sa acorde consult si supot online. Sunt atatea modalitati de a ajuta indeaproape clientii de a continua acasa ceea ce solicitau specialistilor in salon.

Modalitatea de recompensare pentru consultarea si suportul online se poate face de catre clienti:

  • prin intermediul unei taxe modice de consultare
  • prin feedback-urile/ review-urile/ share la postarile salonului/ specialistului pentru a creste ratingul.

In felul acest, in perioada de repaus profesional, furnizorul serviciilor de infrumusetare isi creste numarul de urmaritori si ratingul online pentru a-l evidentia in bransa.

In acesta perioada, cei mai mulți dintre noi  avem suficient de mult timp liber. Lasarea unei recenzii poate contribui la cresterea afacerilor in viitor. In plus, mulți experți ofera continut gratuit pe retelele de socializare, de la makeup, masaj facial, cosmetica de baza, metode de ingrijire a parului, exercitii fizice, etc. Iti poți sustine profesionistul prin distribuirea continutului lor in mediul online.

4- Activitate constanta in mediul online

De cate ori nu v-ati dorit sa aveti mai mult timp liber pe care sa-l puteti valorifica hobbiurilor, nevoilor sau necesitatilor personale, ori dezvoltarii profesionale.

In aceste momente multi furnizori ofera online soluții creative, cursuri online, postari tip ‘tips & tricks’. Fie ca este vorba de structuri complexe cum sunt cursurile online, inclusiv postarile constante pe canalele de promovare si prezentare, postarile pe subiectul activitatii si serviciilor reprezentative salonului, sunt modalitati de a va mentine in atentia urmaritorilor. Postarile trebuie realizate secvential pe subiecte de interes, sa fie relativ scurte dar cu continut relevant, cu informatii intr-un limbaj profesional dar pe intelesul tuturor, cu imagini atractive.

Puteti de asemenea apela chiar la postari ce nu au legatura directa cu activitatea profesionala, postari pozitive, motivationale, haioase, etc. postari care sa induca stare de bine, optimism, apreciere, amuzament.

Sunati ACUM!